FAS’TA DÖRDÜNCÜ DURAK MERZOUGA (BATI SAHRA ÇÖLÜ)

FES’TEN MERZOUGA’YA YOLCULUĞUMUZ, UNUTULMAZ BİR MACERAYDI!

COĞRAFYANIN-İKLİMİN BİR GÜNLÜK YOLDA, NE KADAR? (ya da kaç kez) DEĞİŞTİĞİNİ TAHMİN BİLE EDEMEZSİNİZ!

AYNI GÜN İÇİNDE BOZKIRIN ARDINDAN; İSVİÇRE DAĞ KÖYÜNÜKAYAK MERKEZİNİMAYMUN ORMANINI – VADİYİ- ÇÖLÜ DENEYİMLEMEK ÇOK ÖZELDİ…

Fes’teki otelimizden sabah erken saatlerde ayrılıp İfrane’ye doğru yola çıktık. Bir buçuk saat sonra tamamen farklı bir iklimdeydik!

Burada çektiğimiz fotoğraflara bakan herhangi biri “Ne güzel bir isviçre dağ kasabası.” diyebilir.

Ama biz Fas’ın tam ortasında böyle bir sürpriz yaşıyorduk!

Sonra yeniden bozkır… Zaida’da bir kavşakta kısa bir mola verip, gerçek Fas’ı yeniden gördük.

Hijyen sözcüğünün bile yanına yaklaşamayan restoranlar, tajinciler,

yolda kolunuzdan tutup birşeyler satmaya çalışan garibanlar

ve kavşaktan geçen off road karavanlar!

Tabii ki arka planda muhteşem Atlas dağları!

Zaida’nın ardından yeniden tırmanmaya başladık ve öğle saatlerinde Maymun ormanındaydık!

İnsanlarla fazla mesai geçirmekten sosyal durumları çok değişmiş maymunlarla kısa bir fotoğraf molası verdik…

Sosyal medya malzemeleri toplanınca onlarla vedalaştık. Yeni müşterileri ile buluşmalarında başarılar diledik 😉

Öğle saatlerinde, sağımızda bütün ihtişamı ile ATLAS dağları, çevremizde ise yeniden bozkır vardı ve Batı Sahra’ya yaklaştığımızı iyiden iyiye hissediyorduk!

Bölgenin tipik özelliklerini yansıtan Taddart Otel’e öğle yemeği için gittiğimizde, kalabalık bir motorsiklet gurubu ayrılmak üzereydi.

Garsonlara olabildiğince sempatik yaklaşarak, bugünkü “Tajin”imizi daha farklı bir lezzet ile değiştirmeye çalıştık. Yine başaramadık! En azından yanındaki ekmeğin ısıtılmış olması bizim için bir teselliydi!

Otelin park alanında, kütüklerden yapılmış sanat eseri dikkatimizi çekmişti!

Batı sahra’ya yolculuk devam ederken, bir kasaba çıkışında “Hotel Meteorid” adı fazlasıyla dikkatimi çekmişti. Bu sorunun cevabını sahra çölünde buldum. O yüzden, sonraki yazıyı okursanız siz de bu ilginç ve güzel cevabı öğrenebilirsiniz…

Uzun süre Ouded Ziz nehri ve onun oluşturduğu vadide güneye doğru ilerledik.

Vadinin, bol palmiyeli, güzel manzaralı bir noktasında verdiğimiz kahve molasında acı gerçekle karşılaştık; Su, nerede ise “yok”tu, tuvaletteki görevli genç, bir varilden maşrapa ile aldığı su ile elimizi yıkamamıza yardımcı oluyor, öte yandan elimizden süzülen suyu da başka bir kapta biriktiriyordu  🙁

Akşam üstü Erfoud’a ulaştık. Bölgeye özgü baş örtümüzü sardırdık.

Amacımız 4×4 araçlarla yola çıkıp, gün batımını çölde görmekti!

Bu bölümde, yolu olmayan bir bölgede otelimize doğru, off road araçlarla ilerledik.

Gün batımını bir tepeden izledik. Muhteşemdi!

Sırada çölde bir vaha; Merzouga… Vahadaki otelimiz; “Yasmina”, develerle gün doğumuna seyahat. Tabii ki hotel meteroid sorusunun yanıtı var. Çölde eğlence olmaz mı? Olur!